JESTEŚ TU
Home > Targi, konferencje, imprezy branżowe > Asia-Pacific Sourcing 2019 – podsumowanie

Asia-Pacific Sourcing 2019 – podsumowanie

asia-pacific sourcing 2019 podsumowanie

Zwiększona liczba wystawców i odwiedzających
– produkty z Dalekiego Wschodu bardziej popularne niż kiedykolwiek.

W dniach od 25 do 27 lutego 2019 roku na terenach wystawienniczych w Kolonii odbyły się Międzynarodowe Targi Narzędzi i Produktów dla Domu i Ogrodu z Dalekiego Wschodu – ASIA-PACIFIC SOURCING 2019. Tegoroczna edycja spotkała się jeszcze większym zainteresowaniem wystawców i odwiedzających niż miało to miejsce w trakcie poprzedniej edycji tej imprezy.
asia-pacific sourcing 2019 podsumowanie

Po raz kolejny okazało się, że produkty z Dalekiego Wschodu cieszą się coraz większą popularnością w Europie. W targach Asia-Pacific Sourcing 2019 udział wzięło 786 wystawców z 18 krajów azjatyckich.  Na 31 500 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej zaprezentowali oni najnowsze narzędzia i produkty, a także trendy obowiązujące wśród azjatyckich wyrobów z sektora produktów dla domu, ogrodu i rekreacji. Odpowiada to 22-procentowemu wzrostowi liczby wystawców w stosunku do poprzedniej edycji tej imprezy.

Targi odnotowały również wzrost liczby odwiedzających. Według szacunków organizatorów około 7 700 odwiedzających z 84 krajów przybyło do Kolonii aby wziąć udział w Asia-Pacific Sourcing 2019. Odpowiada to 5-procentowemu wzrostowi liczby wystawców i ponad 30-procentowemu wzrostowi udziału zagranicznych gości.

„Na targach Asia-Pacific Sourcing 2019 zaprezentowana została bardzo bogata oferta produktów pochodzących z rozwijających się rynków w Azji. Cieszą się one coraz większym popytem w Europie i Ameryce Północnej, co doskonale było widać na targach w Kolonii” – powiedziała Catja Caspary, wiceprezes ds. zarządzania targami w Koelnmesse GmbH. „Nasze targi uzyskały znakomity wynik zarówno pod względem liczby wystawców jak i odwiedzających. Wzrost ten utwierdza nas w tym, że dalszy rozwój targów jest jak najbardziej uzasadniony i wychodzi na przeciw potrzebom naszych gości i wystawców”.

Perspektywiczne podejście organizatorów widoczne było już od samego początku targów. Zmianie uległy bowiem kluczowe elementy wizualne targów wraz z nowym logo tej imprezy. Ale nie tylko bogato wyposażone stoiska wystawiennicze cieszyły się dużym uznaniem. Po raz drugi najważniejsi gracze na rynku zaprezentowali swoje wysokiej jakości produkty na ekskluzywnej platformie „Best of China”.

Jeszcze więcej produktów

Rozszerzona został również gama produktów prezentowanych na targach. W tegorocznej edycji targów na stoiskach po raz pierwszy zagościł produkty z segmentów: sprzęt ogrodniczy i styl życia w ogrodzie, grill i kemping, sport i rekreacja, dekoracje stołowe, artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenie kuchni, upominki, akcesoria domowe i artykuły sezonowe, duże urządzenia gospodarstwa domowego oraz małe urządzenia elektryczne. Rozszerzona oferta produktów spotkała się z pozytywną reakcją odwiedzających.

Podobnie jak w 2017 roku równolegle z targami Asia-Pacific Sourcing, odbywały się Międzynarodowe Targi Promocji i Importu Detalicznego (IAW Fair), które otworzyły swoje podwoje w hali nr 10. Dzięki temu goście przybywający do Kolonii mogli także przyjrzeć się najnowszym produktom i trendom na rynku artykułów promocyjnych.

Satysfakcja na wszystkich poziomach

Ale nie tylko pod względem frekwencyjnym targi Asia-Pacific Sourcing okazały się sukcesem. Obecna edycja przekonywała również jakością prezentowanych produktów. Widać to było po znacznym wzroście udziału wystawców podczas platformy „Best of China”. Dalsza poprawa jakości znalazła również odzwierciedlenie w poziomie zadowolenia wśród odwiedzających. Według niezależnej ankiety 71% odwiedzających było zadowolonych lub bardzo zadowolonych pod względem spełnienia swoich celów targowych. Ponadto prawie 68 procent było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z całego wydarzenia.

Jeszcze lepiej całą imprezę ocenili wystawcy. Ponad 70 procent z nich zadeklarowało, że na pewno weźmie udział w Asia-Pacific Sourcing w 2021 roku, a ponad 87 procent wystawców z którymi przeprowadzono wywiad poleciłoby udział w kolejnej edycji pozostałym firmom z ich regionu.

Nowy wygląd i styl

Asia-Pacific Sourcing należy do portfolio targów odbywających się na terenie wystawowym Koelnmesse, podobnie jak mające już mocno ugruntowaną pozycję Międzynarodowe Targi Sprzętu w Kolonii – EISENWARENMESSE. W celu silniejszego podkreślenia tego faktu, opracowano nowy wizualny klucz i logo Asia-Pacific Sourcing nawiązujące do EISENWARENMESSE.

Nowa wizualizacja pokazuje przykładowe ikony produktów z zakresu oferty wydarzenia. Jednocześnie prezentuje główny temat, jak również różnorodne portfolio produktów targowych. Główny kolor wizualnego klucza i nowego logo Asia-Pacific Sourcing pozostał nadal pomarańczowy, ale został wzbogacony o kolor niebieski. Nowy wygląd został zaprezentowany odwiedzającym targi po raz pierwszy podczas otwarcia Asia-Pacific Sourcing 2019.

Asia-Pacific Sourcing 2019 w liczbach

W 2019 r. w targach Asia-Pacific Sourcing udział wzięło 786 wystawców (w roku 2017 r – 644) z 18 krajów (14 – w 2017 r.). Najliczniej reprezentowane były Chiny z liczbą 639 wystawców, a następnie Hongkong z 51 wystawcami, Tajwan z 40 wystawcami i Indie z 20 wystawcami. Łącznie z według szacunków organizatorów około 7 700 (7 300 w 2017 r.) gości z 84 (65 w 2017r.) krajów zawitało na Asia-Pacific Sourcing 2019, co odpowiada stopie wzrostu na poziomie 5%.

mat. Koelnmesse

Dodaj komentarz

Top